Publications
Conference contributions (page 1 of 6)
- Zander, U. (2024). Dorf = Ohlendorf? The portrait of a genocidal killer in Holocaust: The Story of the Family Weiss (1978).
- Östling, J. (2024). Kunskapens rörelser i offentligheten : Historiska reflexioner över samtiden. In Santesson, S. & Andersson, S. (Eds.) Lifelong Learning and Higher Education : New (and Old) Perspectives (pp. 101-107). Lund University.
- Graf, S. (2023). Making memories of an unfolding war : Virtuality and the emerging assemblage of the Ukrainian Meta History: Museum of War.
- Graf, S. (2023). Remembering the present, imagining the future : Temporalities of Ukrainian Virtual War Museums.
- Linderoth, K. (2023). Cultures of Solidarity in the 2003 Municipal Workers' Union Strike.
- Linderoth, K. (2023). Cultures of solidarity in the 2003 Swedish Municipal Workers’ Union strike.
- Linderoth, K. (2023). När gränsen är nådd : Proteststrejker i svensk välfärd 1980-1990.
- Persson, H. (2023). Framtiden är inte vad den har varit : Temporaliteter i Sverige - exemplet historieämnets styrdokument 1919-2011.
- Zander, U. (2023). Är inte vår tid märkvärdig? Temporaliteter i debatter om skolans historieämne.
- Cordes, M. J. (2022). Reviving and Adjusting Pre-War Myths on East Prussia in Contemporary Kaliningrad Oblast and in Memory Politics of Russian Authorities.
- Linderoth, K. (2022). "Man hamnade i en annan värld" : Solidaritetskulturer i Kommunalstrejken 2003.
- Linderoth, K. (2022). Solidaritetskulturer i Kommunalstrejken.
- Linderoth, K. (2022). Vilda välfärdsstrejker i Sverige i skiftet mellan 1980-tal och 1990-tal.
- Olofsson, M. (2022). Contested streets. : Political marches in Stockholm, 1887–1920.
- Larsson Heidenblad, D. (2021). Hållbart och ohållbart lärarskap : Betraktelser kring ett panelsamtal. In Santesson, S. & Mårtensson, K. (Eds.) Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring. : Proceedings från Humanistiska och Teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020 (pp. 153-153). Humanistiska fakulteten, Lunds universitet.
- Weber, K. (2021). Färdighetsträning och egna erfarenheter : Avtäckningsmodellen och postkritisk läsning i historieundervisning. Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring : Proceedings från Humanistiska och Teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020, 111-122. Lunds universitet, Humanistiska och teologiska fakulteterna.
- Brink Pinto, A. & Larsson Heidenblad, D. (2020). Vad vill vi att studenterna ska kunna göra? : avtäckningsmodellen i praktiken. In Markussen, H. & Mårtensson, K. (Eds.) Levande lärmiljöer : proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2018 (pp. 25-38). Humanistiska och teologiska fakulteterna, Lunds universitet.
- Zander, U. (2020). Holocaust Memory and Representation in Sweden.
- Brilkman, K. (2019). Print and translations in early modern Scandinavia.
- Edgren, L. (2019). Apprentices in Swedish urban Crafts in the 19th century : From guild regulation to free market conditions.
- Edgren, L. (2019). Lärlingar i Malmö 1750-1900.
- Ericsson, M. (2019). Hur man trampar strejkbrytare på tårna : Hemföljningar som konfrontationsform under mellankrigstidens svenska strejker.
- Olofsson, M. (2019). Marscher, tåg, demonstrationer : Stockholms gatuoffentlighet 1887–1914.
- Stenfeldt, J. (2019). Negotiating the Experience of Communism : Rhetorical Strategies and Uses of History in Swedish debates.
- Zander, U. (2019). The Memory of the Holocaust in Sweden.